City break-urile în “click-uri”

Lume, lume echipa theCitybreak.ro începe astăzi o colaborare cu Petruş, pe care-l ştiţi deja de la gtd20.ro. Noi l-am primit cu braţele deschise şi suntem convinşi că şi voi o să-l primiţi la fel.

Lăsăm vorbele lungi la o parte şi mai jos aveţi primul text:

Aşa cum aţi putut citi pe thecitybreak.ro, city break-urile offline se programează online, drept pentru care în cele ce urmează am încercat să vă prezint 3 instrumente de planificare online a ieşirilor de week-end. Poate veţi rămâne surprinşi şi veţi spune că există site-uri mult mai complexe în comparaţie cu ce vă prezint eu, dar, cum sunt un adept al turismului electronic autohton, urmăresc şi analizez deopotrivă instrumente online dezvoltate pe plan local fie din iniţiativa unor companii autohtone, fie servicii internaţionale ce încearcă să intre pe piaţa autohtonă.

Pentru acest articol mi-am îndreptat atenţia asupra a trei astfel de instrumente: triplanet.ro, platforma de travel a best5.ro şi trip-in.eu.

triplanet.ro

TravelMaker [Site | Twitter | Facebook], compania parteneră Tralliance Corporation ce se ocupă de promovarea şi înregistrarea domeniilor .travel în România, a lansat, în .ro, la jumătatea lunii iunie un sistem de rezervări online pentru pachete turistice de tip city break, triplanet.ro. Sistemul, în topul site-urilor de turism din Ungaria, permite căutări atât independent pentru hoteluri sau avion, cât şi pentru pachete hotel+avion.

Conform comunicatului de presă, rezervările biletelor de avion se fac automat şi direct cu ajutorul sistemelor internaţionale de rezervări care permit accesul în timp real la baza de date a companiilor aeriene, triplanet.ro fiind un intermediar autorizat între companiile aeriene ce operează zboruri şi călători, supunându-se regulilor şi restricţiilor comerciale impuse de acestea. Şi pentru că am adus vorba, parese că în spatele triplanet.ro rulează o soluţie informatică oferită de firma ungurească YTON Internet Kft., soluţie ce permite interogarea unor baza de date dedicate cu ajutorul sistemului computerizat de rezervări Galileo.

Pe partea de bilete de avion, triplanet.ro intră în competiţie directă nu numai cu marii jucători de pe piaţă (paravion.ro, vola.ro), ci cu întraga paletă de agenţii de turism ce administrază astfel de sisteme.

Din punctul meu de vedere, faptul că TravelMaker mai are în portofoliu încă trei astfel de sisteme de rezervări (iloveromania.ro, 1001hoteluri.ro, bucharestcitytour.ro) plasează noul sistem într-o poziţie destul de avantajoasă faţă de ceilalţi jucători de pe piaţă.

Voi ce şanse de reuşită daţi sistemului de rezervări? Credeţi că îşi va atinge volumul de vânzări în echivalentul a 500.000 EUR într-un an de zile, aşa cum se estimează în comunicatul de presă?

travel.best5.ro (momentan în mentenanţă)

Romital Design, firma ce a dezvoltat platforma virtuală Vexpo [Site | Twitter | Facebook], încearcă noi modalităţi de promovare în online pe baza platformei ce permite găzduirea de evenimente virtuale. În cadrul proiectului best5.ro, trei categorii de produse sunt prezentate în cadrul unuor standuri virtuale: pachete turistice, articole pentru copii şi produse electronice. Serviciul este momentan în mentenanţă, dar este o noutate pe piaţa din România, aşa că îşi găseşte locul în articolul de faţă, ca şi referinţă.

Fiecare categorie de produse este împărţită în câte 5 subcategorii, fiecare subcategorie având afişate câte şase produse. Pe baza unui sistem de rating, la care un rol important îl au utilizatorii prin vot, comentare şi acţiuni de sharing în reţelele sociale, la sfârşitul fiecărei luni vor rezulta topuri cu cele mai votate 5 produse din fiecare categorie. Utilizatorii primesc puncte pentru activitatea lor de popularizare a produselor şi sunt înscrişi automat în cursele pentru premii lunare sau anuale.

Este un concept nou care, pe de o parte, va solutiona nevoia utilizatorului de a gasi oferte evaluate si recomandate de catre alti membrii ai comunitatii online din Romania, iar pe de alta parte vine si in ajutorul comerciantilor oferindu-le acestora un feedback relevant si o expunere larga pentru produsele si ofertele lor.

Tudor Barbulescu, Manager Platforma VEXPO, pentru comunicatedepresa.ro

Trebuie să menţionăm faptul că oricare dintre produsele prezentate în standurile virtuale pot fi achiziţionate sau rezervate direct de pe site-urile partenerilor înscrişi în program, platforma Vexpo fiind folosită doar ca suport de promovare.

Revenind la categoria pachetelor turistice, ce poate fi accesată la travel.best5.ro, cei interesaţi au la dispoziţie următoarele categorii de pachete turistice: sejur la munte, city break, destinaţii exotice, family, sejur la mare. Consultarea unei oferte se desfăşoară într-un stand virtual, unde aceasta este accesată de utilizator ditr-un raft, printr-un simplu click.

Printre cei ce s-au înscris în sistem se numără agenţiile de turism Perfect Tour, Eurolines, J’Info Tours, Destination Travel, Christian Tour, Playa Tour, Bers Travel, Alibaba Tour, precum şi hotelieri.

trips-in.eu

NWG Concept SRL, firma ce administrează reţeaua de info-chioşcuri turistice Tourist Informator, şi Refero Group SRL, firmă de web design şi web development din Odorheiu Secuiesc, în portofoliul căreia găsim şi site-ul intrebariinteresante.ro, serviciu asemănător tpu.ro, au lansat planificatorul de călătorii trips-in.eu [Facebook | Twitter | Youtube].

Spre deosebire de celelalte planificatoare autohtone existente pe piaţă, trips-in.eu încearcă să acopere destinaţii din întreaga Europă, după cum se poate deduce şi din numele de domeniu. La momentul actual, fiind în stagiu de dezvoltare beta, nu oferă detalii decât pentru câteva destinaţii din România.

O altă noutate constă în faptul că prin intermediul trips-in.eu se pot organiza city break-uri, planificatorul de călătorii de tip Google City Tours punând la dispoziţia celor interesaţi traseul cu obiectivele deja existente în baza de date a reţelei de infor-chioşcuri turistice Tourist Informator, site spre care sunt redirecţionaţi în momentul în care aleg opţiunea de detalii din modul de viualizare Map View. Schimbând modul de vizualizare al traseului în Detailed View, informaţiile despre fiecare obiectiv în parte sunt vizibile direct în site-ul trip-in.eu.

Pentru fiecare obiectiv în parte se vor putea face notiţe, precum şi rezervări (probabil direct către agenţii economici -restaurante, hoteluri etc.- ce au acceptat să se înscrie în sitemul Tourist Informator). Traseul detaliat poate fi printat sau distribuit în reţele sociale, precum şi clonat, deşi n-aş putea să vă spun ce înseamnă acest lucru.

Planificatorul de călătorii se mai diferenţiază de ceea ce există la ora actuală în .ro prin faptul că oferă şi posibilitatea creării traseelor de drumeţie. Cum la momentul actual nu există niciun astfel de traseu, nu ne rămâne decât să ne dăm cu părerea. Ar fi frumos să se poate organiza trasee montane cu specificarea obiectivelor din traseu: cabane, obiective naturale etc.

Nu îmi dau seama dacă utilizatorii pot adăuga obiective sau dacă au la dispoziţie doar pe cele existente în baza de date pentru a le adăuga la cele trei tipuri de trasee: city break, traseu scurt, traseu circuit sau traseu montan. Pot fi gândite trasee chiar şi pentru biciclete.

Mai jos puteţi urmări un clip video în care puteţi vedea cum se crează un traseu cu ajutorul trips-in.eu.

YouTube Preview Image

Din punctul meu de vedere, pentru a fi un planificator complet ar mai avea nevoie de o funcţionalitate de export în aplicaţiile de calendar (funcíonalitate văzută pe eventbrite.com), opţiune ce poate fi folosită şi pentru fiecare obiectiv în parte pentru ade utilizatorului posibilitatea de a-şi programa o întâlnire în locul respectiv cu prietenii etc. La fel de bine, dacă utilizatorul consideră că informaţiile oferite pentru fiecare obiectiv în parte nu sunt sufieciente, poate adresa o întrebare în comunitatea intrebariinteresante.ro, secţiunea Călătorii (facilitate existentă în site-ul explorra.com, cu trimitere către Twitter şi Facebook); un buton “Adresează o întrebare despre loc comunităţii intrebariinteresante.ro” ar redirecţiona pe site-ul în cauză, iar răspunsul ar fi preluat automat în profilul obiectivului de pe trips-in.eu. Astfel, s-ar beneficia la maxim de proiectele existente din portofoliul celor două firme implicate în dezvoltarea planificatorului de călătorii.

Voi ce şansă de reuşită le daţi celor două companii implicate în dezvoltarea, implementare şi, de ce nu, monetizarea planificatorului de călătorii? Utilizând informaţiile existente în alte proiecte, sunt defavorizate în privinţa dezvoltării proiectului?

Sugestiile de alte planificatoare online sunt binevenite în comentarii. Ceea ce am prezentat mai sus sunt proiecte inedite în ceea ce priveşte conceptul de marketare a pachetelor de tip city-break în .ro, ceea ce lasă loc afirmării unor proiecte clasice dar de renume în online-ul românesc.

Petruş, gtd20.ro

Adauga un comentariu