TripAdvisor stârneşte din ce în ce mai multe suspiciuni. Site-ul îşi pierde serios din credibilitate

TripAdvisor nu o duce prea bine

TripAdvisor nu o duce prea bine

Portalul TripAdvisor.com, recunoscut la nivel mondial pentru review-urile sale asupra hotelurilor sau a obiectivelor turistice, scârţăie serios din toate încheieturile la capitolul credibilitate. Recent site-ul integrase un sistem de voting care viza restaurantele, atracţiile şi produsele turistice din diverse destinaţii ale lumii, însă săptămâna aceasta TripAdvisor a renunţat la noul său produs datorită unui val de feedback negativ venit din partea utilizatorilor săi şi a granzilor din industria hotelieră, scrie tnooz.com.

Începând cu luna noiembrie a anului trecut TripAdvisor colecta date constând în rating-uri pentru hoteluri, restaurante şi atracţii turistice la care utilizatorii site-ului puteau clasa un anumit item descris pe o scară de la 1 la 5, fără ca aceştia să fie nevoiţi să lase comentarii sau review-uri în toată regula. Abia undeva la începutul acestei săptămâni TripAdvisor.com a început să afişeze şi rating-urile, însă un număr foarte mare de comentarii negative referitoare la acest serviciu, postate pe forumuri, şi păreri nu prea bune din partea reprezentanţilor hotelurilor, au făcut ca site-ul să fie nevoit să scoată acest feature.

Un lucru relativ ciudat este apariţia unui influx mare de rating-uri venite din partea unor useri ai portalului care nu prea s-au înghesuit în utlima perioadă să îşi exprime părerile.

Un reprezentant al TripAdvisor a declarat recent că ”Noi suntem întotdeauna deschişi în ceea ce priveşte rezultatele venite prin aceste sisteme de rating şi am fost deschişi la feedback-ul primit pe parcursul acestor zile. Realizăm şi noi că mai avem ceva de lucru la sistemul de rating pentru a putea face aceste rezultate cât de folositoare posibile, aşa că am decis să eliminăm pentru moment afişarea rating-urilor. Noi credem că cei din comunitatea TripAdvisor caută noi metode prin care să îşi exprime feedback-ul, fie că e vorba de fotografii, opinii sau rating-uri”.

TripAdvisor susţine că nu a folosit datele obţinute din rating-uri pentru a influenţa indexul de popularitate al vreunui produs sau atracţie turistică, dar totuşi casetuţele în care se cerea un rating per hotel sau obiectiv erau strict separate de content-ul portalului în sine. Cu toate acestea, reacţiile venite din partea proprietarilor de hoteluri sau a celor de restaurante sunt destul de vehemente.

Un singur comentariu împotriva sistemului de rating implementat de TripAdvisor, pe forumul oficial al site-ului, a generat 230 de răspunsuri în doar câteva zile, iar un altul în jur de 300 de alte reacţii. Rating-urile au fost strânse fie de la userii TripAdvisor ori din partea celor conectaţi la acest site prin intermediul reţelelor de socializare, în spetă Facebook. Totuşi, ultimele apariţii referitoare la TripAdvisor, despre care am scris şi noi, nu fac deloc bine portalului, ci din contră trag în jos o reputaţie şi aşa stirbită prin felul bizar de rating al hotelurilor, restaurantelor sau atracţiilor turistice.

Voi ce părere aveţi despre cum funcţionează TripAdvisor?

Despre TripAdvisor puteţi citi şi pe tnooz.com

Adauga un comentariu