Trasee de basm made in România

O porţiune de drum de pe Transfăgărăşan

Ne place nouă să plecăm din ţară şi să admirăm peisaje străine, dar când vine vorba de România ştim una şi bună: ţara noastră nu se lasă deloc mai prejos, ba din contră, avem cu ce să ne mândrim, când vine vorba de peisaje care mai de care mai frumoase şi trasee care merită vizitate.

Din seria “nu te uita în curtea vecinului până nu o cunoşti pe a ta”… parcă nu era aşa vorba, nu?

Oricum, v-aţi prins de idee, e culmea să plecăm peste graniţe, dacă nu am văzut măcar cele mai spectaculoase trasee din România.

Transfăgărăşan

Dacă şi băieţii de la Top Gear au spus că a fost o experienţă pe cinste, cine suntem noi să spunem că nu este aşa? Ba chiar eu zic că ar trebui să vă luaţi liber de la job pentru câteva zile dacă nu aţi văzut Transfăgărăşanul pentru că e… cum să o spunem mai frumos… un pic ruşinos dacă suntem români şi nu am văzut Transfăgărăşanul.Peisajele care leagă ca prin poveste Muntenia de Arad… îţi taie respiraţia. :)

Pornind din Piteşti, şoseaua traversează crestele spectaculoase ale Făgăraşilor şi se termină tocmai la intersecţia DN1 între Braşov şi Sibiu. Transfăgărăşanul uneşte practic Muntenia de Ardeal, astfel că panorama pe care o descoperi îţi va tăia răsuflarea, nu degeaba se numeşte şi “drumul din nori”.

Atenţie însă, nu vă planificaţi vacanţa de la 1 noiembrie până la final de iunie pentru că traseul este închis circulaţiei rutiere. Dacă plecaţi acum e cât se poate de ok. Să nu uit: între Capra şi Lacul Bâlea este cel mai lung tunel din România: are aproape 900 de metri şi taie Muntele Paltinul.

Dacă în timp ce citiţi acest text sunteţi la job, aruncaţi o privire şi la camera video oferită de Jurnalul.ro cu Bâlea Lac, să vedeţi ce rataţi stând în faţa computerului.

Transalpina

Dacă aveţi maşină, Transalpina este primul loc pe care trebuie să-l vedeţi sau Transfăgătăşan ori invers, eh, mai bine amândouă, una după alta! :D

Transalpina este cel mai înalt drum rutier de la noi, la Pasul Urdele atinge peste 2.100m, şoseaua traversând Munţii Parâng de la Nord la Sud, paralelă fiind cu Valea Oltului şu cu Valea Jiului.

Dacă nu o cunoaşteţi după numele Transalpina, o ştiţi cu siguranţă dupa numele DN 67C şi dacă vreţi ca traseul “să fie condimentat” cu un pic de istorie, vă mai spun că Transalpina a fost construită de armatele române în drumul către Sarmisegetusa.

Drumul are aproape 150 de kilometric şi deşi atunci când povestim despre un drum mai lung de 100 de kilometri ni se pare lung, frumuseţea traseului va face orice călătorie să pară mult prea scurtă. Vă las să vă distraţi un pic cu o hartă interactivă a traseului.

Bistriţa – Gura Humorului

Pe locul trei este traseul Bistriţa – Gura Humorului! De ce tocmai pe locul trei? Păi e simplu: mie mi se pare un drum a cărui frumuseţe nu o poţi “gusta” decât dacă ai trecut peste celelalte două, pentru că drumul leagă cele mai frumoase şi mai vechi mânăstiri de pe la noi. Aşadar, am aşezat traseul pe locul trei, din cauze cronologice să le spunem.

Pe lângă pădurile superbe, serpentinele şi localităţile unde parcă timpul s-a odihnit un pic şi a rămas în loc pentru a-şi trage sufletul, traseul este cunoscut, aşa cum vă spuneam şi mai sus un pic, pentru faptul că leagă multe dintre mânăstirile româneşti.

Sunt convinsă că România mai are multe trasee frumoase atât pentru peisajele de vis, cât şi datorită istoriei şi semnificaţiilor rămase de-a lungul timpului, însă pentru mine acestea sunt principalele trei călătorii pe care orice român ar trebui să le facă înainte să plece din ţară.

Ne ajutaţi să facem o listă cu cele mai frumoase trasee din România? :)

Sursă foto: trackranger/ Flickr.com.

 

Adauga un comentariu