Cum a fost 2011 şi cum va fi 2012 pentru companiile aeriene

ad

Un 2011 greu şi un 2012 nesigur pentru companiile aeriene

Într-un context economic tulbure 2011 s-a dovedit a fi un an destul de dificil pentru companiile aeriene din întreaga lume. Au existat bătăi de cap în ceea ce priveşte marjele de profit, dar şi pe latura consumului de bani pentru preţul pe baril al combustibilului. Pentru 2012 specialiştii din domeniu preconizează o diminuare a numărului de călători cu avionul, în contextul în care zona Euro va traversa o nouă criză economică.

Conform celor de la Air Baltic Corporation preţul pe baril de combustibil va creşte. La începutul lui Decembrie preţul pentru Kerosen era de 125 de dolari per baril, un preţ cu 20% mai mare în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Valorile mari de preţ au ”ciobit” puternic din profiturile companiilor aeriene în 2011, iar creşterea preţurilor pentru acest combustibil atât de necesar, este una dintre marile temeri ale granzilor din domeniu pentru 2012. Deoarece profiturile nu au fost deloc strălucite anul acesta, expansiunea şi modernizarea anumitor companii aeriene a trebuit să mai aştepte. Aceeaşi problemă a fost regăsită şi la sute de aeroporturi din întreaga lume, care nu au avut suport financiar pentru extindere. Singura scăpare pentru companiile aeriene din perioada neagră pe care o traversează ar putea fi totuşi noile tehnologii încorporate în avioane. Apariţia modelului Boeing 787 Dreamliner în cadrul companiei japoneze All Nippoin Airways a fost primită la început cu scepticism, însă compania în cauză a va beneficia în timp de plusurile unui astfel de model, în concordanţă cu creşterile continue de preţuri.

Criză în sectorul aviatic pentru 2012

Actuala criză economică ce planează deasupra zonei Euro va atinge şi companiile aeriene în 2012, sunt de părere specialiştii din domeniu. Încrederea turiştilor s-ar putea să scadă datorită nesiguranţei economice, iar acest lucru ar putea duce la mult mai puţini clienţi anul viitor. De asemenea, criza monedei unice euro ar putea crea probleme pentru companiile aeriene de pe bătrânul continent. Este cunoscut faptul că majoritatea companiilor îşi plătesc mare parte din datorii în dolari, iar dacă euro va pica, dolarul va ajunge la putere, iar moneda americană s-ar putea scumpi, fapt ce ar putea crea din nou probleme. De asemenea, se preconizează că la anul vor fi introduse taxe noi de securitate. Acestea vor fi suportate de către pasagerii companiilor aeriene, lucru care va duce la scumpirea biletelor de zbor.

Previziuni pentru 2012 în sectorul aviatic, dar şi cât de bun a fost 2011 pentru companiile aeriene puteţi citi şi aici.

Sursă foto: skinnylawyer/ Flickr.com

Adauga un comentariu